دادگاه ویرجینیا شخص تهدیدکننده کامالا هریس را مجرم شناخت-راهبرد معاصر

دادگاه ویرجینیا شخص تهدیدکننده کامالا هریس را مجرم شناخت

دادگاه ایالتی ویرجینیا شخصی را به اتهام تهدید «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجرم شناخت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۴۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ شخصی در ایالت ویرجینیا به اتهام تهدید برخط کامالا هریس معاون رئیس جمهور و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

دادگاه فدرال ایالت ویرجینیا با استناد به سوابق «فرانک کاریلو» پس از انتشار یک سری پیام‌های برخط در شبکه‌های اجتماعی، وی را به اتهام تهدید علیه هریس محکوم کرد.

در یکی از پست‌های منتشر شده توسط کاریلو که در دادگاه قرائت شد، آمده است: «کامالا هریس باید زنده به آتش کشیده شود، من به طور شخصی این کار را انجام خواهم داد.»

این پیام‌ها تنها شش روز پس از انصراف جو بایدن از نامزدی حزب دموکرات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

در حساب کاربری این شخص پیام‌های تهدیدآمیز دیگری علیه بایدن و کریستوفر رای، رئیس پلیس فدرال آمریکا (FBI) نیز دیده می‌شود.

بر اساس اسناد دادگاه، پلیس در بازرسی از خانه کاریلو یک تفنگ دستی کشف کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در روز‌های اخیر با انتشار بیانیه‌ای نسبت به آنچه که تهدید علیه مقامات سیاسی این کشور خوانده است، ابراز نگرانی کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان ماه گذشته در یک گردهمایی مبارزات انتخاباتی در یک سوءقصد مجروح شد. مقامات هنوز انگیزه‌ای از تیراندازی به دست نیاورده‌اند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده